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Brèves
Spécialized Stumpjumper 2008 en 29"
mercredi 4 juillet

Après le hardtail que nous vous avions annoncé il y a quelque temps, voici que spé vient de lancer son Stumpjumper en 29", avec exactement les mêmes raffinements que sur le 26" (fourches super légéres a té composite, système terralogic avant et arrière...).

Quelle superbe surprise !

Specialized Stumpjumer 2008 29"

 
Nouveau profil chez WTB
jeudi 28 juin
Le prowler fait son entrée dans la gamme la plus large du domaine pneumatique 29".La largeur annoncé sera de 2.1, et quand à sa sortie ça sera en 2008 !
 
Sur le Web : Wtb Prowler
Gary Fisher Superfly
vendredi 8 juin

Un des premiers cadres, pesé indépendamment à 1,23kg, pas mal !

 
Specialized 29’’
samedi 14 avril

Voici une photo d’un stumpjumper 29" tel qu’il est utilisé pour la course de XC à la Sea Otter.

Specialized stumpjumper 29"

 
Manitou minute 29"
vendredi 13 avril

Ca y est elle est officielle !

120mm de débattement, axe de 20mm.

Manitou Minute 29

 
Sur le Web
THORBIKES
VENTE DE CADRES TITANE NEVI EN 29’’
A new solution for Karate Monkey front deraileur clearance
Une nouvelle solution pour le choix de derailleur avant du Karate Monkey
mercredi 9 novembre 2005
par Rom1red
popularité : 91%

The problem

The Surly Karate Monkey is a very good frame. In order to offer quick handling, it has got short chainstays (430mm). This is possible thanks to a specific bent seat tube. But the problem is that it is not easy to find a front derailleur which offers correct mud clearance.

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deraileur clearance troubles
Bontrager ACX 2.2, no monkey nuts.
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tire touching the derailleur
Bonty ACX 2.2, old XT front deraileur, no monkey nuts

We can see on The surly blog, a detailled article about this problem : front derailleur and big tire fit. They give advice as to which deraileur to chose, but none of them really offers a lot of clearance.

A better solution

My solution is to use a specific collar for road bikes called "Braze on collar system". It allows 2cm of clearance with a Bontrager 2.2 ACX tire, and without the monkey nuts !

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KM derailleur clearance
Bonty 2.2, NO monkey nuts

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KM derailleur clearance, other side
Bontrager Jones ACX 2.2, NO monkey nuts

All the pics were taken WITHOUT Monkey nuts with Bontrager jones acx 2.2.

There is more clearance than every other front derailer type can offer ! One can choose the front deraileur of your choice, it just have to be compatible with the collar mount. Mine is a shimano tiagra.

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Braze on collar
Road derailleur on braze on collar

Shimano

The Tiagra has a good price and is very eazy to find.

You can also go with a lighter choice like the Dura ace

Dura Ace

For the collar, I used a Massy, like this one :

Massy collar

Conclusion

The use of a cyclocross triple front derailleur in assocation with a collar is is the best solution for huge clearance, better than choosing to ride without a front derailleur !

 
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